11 Mayıs 2016 Çarşamba

TARAKLI-GÖYNÜK-SÜNNET GÖLÜ GEZİSİ

08.05.2016

TARAKLI-GÖYNÜK-SÜNNET GÖLÜ GEZİMİZ

Fotoğrafçılık kursundaki arkadaşlarımla saat: 08:00 de yola çıktık. İzmit otobanından, Bilecik yönüne döndük ve Göynük tabelasından Taraklı yönüne giderek yaklaşık 2,5 saatte Taraklıya ulaştık. Önce Kasaba meydanında fotoğraf alarak, kahvaltı yapabileceğimiz bir mekan aradık.

Osmanlı mimarisi evlerini görebileceğimiz, Osman Bey'in ilk fethettiği yerlerdendir. Evlerin çoğu restorasyon görmemiş. Şimşir tarak ve tahta kaşık sanatının yapıldığı yermiş ama günümüzde turistik amaçlı birkaç atölye mevcut.

Kahvaltımızı Taraklıda tek serpme kahvaltı veren Konak Derya da yaptık. Gerçekten lezzetli ve çeşidi boldu.

Kahvaltıdan sonra Taraklı'nın sokaklarında dolaşarak keşfe çıktık. Kurşunlu Cami(Yunus Paşa Cami),Tarihi Belediye Binası, Fenerli Ev, 5 asırlık çınar ağacı görülecek yerler arasındadır.

Kültür evini ziyaret ederek, artık yapılmayan dokumacılık tezgahlarını ve konağın bölümlerini dolaşıp fular alabilirsiniz.

Kültür evi
Taraklıdan ayrılmadan, tahta kaşığımızı, Uhud tatlısını ve çam reçelini aldık ve Göynüğe doğru yola çıktık.

Uhud tatlısı ve çam reçeli satan tezgahlar

Taraklı-Göynük arası yarım saat sürüyor ve Göynüğe girmeden mutlaka tepeden manzara fotoğrafı almayı unutmayın derim. Taraklı - Göynük yolu doğal güzellikleriyle insanı büyülüyor. Baharın etkisiyle canlanmış olan ağaçlar, çiçekler, otlar yol boyunca gözünüzü alamıyorsunuz.

GÖYNÜK:

Hem tarihi hem de doğal güzellikleri bir arada barındıran  görülmesi gereken bir şirin bir kasaba olarak karşımıza çıkıyor. Göynük evleri, konakları, tarihi eserleri ile tarihi yaşatan bir Osmanlı Kasabası havasında bir yer. Görülecek yerler arasında Fatih Sultan Mehmet'in Hocası için yaptırdığı Akşemsettin Türbesi, Gazi Süleyman Paşa Cami ve Türbesi ve Kasabayı Tepeden görebileceğiniz Zafer Kulesi vardır.

Tepeden Göynük Manzarası

İlk Zafer Kulesini fotoğraflamaya çıktık, tam kuleye ulaştığımızda sağanak yağışa yakalandık ve koşarak sığınacak yer baktık ve yağış geçinceye kadar karnımızı doyurmaya karar verdik.

Rotamız Paşazade Göynük Sofrasıydı ve Göynük'e özgü tatlar denemeye karar verdik. Güveçte etli yaprak sarması, Cevizli mantı ve meşhur fasulyesinden piyaz denediklerimiz arasındaydı.. Gerçekten denemeye değer tatlar olarak aklımızda kaldı.
       Yemekten sonra tekrar kuleye çıkarak Göynük'ü tepeden seyrettik.

Göynük sokaklarını dolaşarak, Sünnet Gölü yeni rotamız oldu. Göynük ile Sünnet Gölü arasındaki yol görülmeye değerdi. Göl çevresinde piknik yapılabiliyor. Ayrıca çocuklar için de ata binip dolaşma imkanı da var.

Sünnet Gölü içinde yüzen ördekleriyle, manzarasıyla ve restoranıyla bir gününüzü geçirebileceğiniz bir yer.

Keyifli bir rota ve İstanbul'dan çıkarak bir gününüzü değerlendirip mutlu olarak geri dönebilirsiniz.Günü tamamlayarak 08: 30 da çıktığımız yolculuğumuz, İzmit'te trafiğe yakalandığımız için İstanbul Pendik te 12: 30 da bitti.