9 Eylül 2017 Cumartesi

SARDALA KOYU

   İSTANBUL'A YAKIN CENNET: SARDALA KOYU
Yaz boyu takip ettiğim yürüyüş grupları Sardala Koyu'na giderek ya kamp yaptılar ya da denizin keyfini çıkardılar ve ben de İstanbul'a dönünce gezintrek  ekibiyle keşfetme fırsatını buldum..İyi ki gitmişim diyorum..İstanbul'a bu kadar yakın ve bu kadar doğal bir yer bulduğuma çok şaşırdım..Tek kelimeyle muhteşem..
İstanbul Şile yolu üzerinden Ağva yolunu takip ediyorsunuz. Ağva yolundan Kandıra tabelasını takip ederek, Bağırganlı köyüne ulaşıp.Köyden sonra da 5 km toprak  yoldan giderek ulaşıyorsunuz..Sardala Koyu, İstanbul Sınırının bittiği, Kocaeli sınırının başladığı Karadeniz kıyısında yer almaktadır. İstanbul'a 2 saat uzaklıkta olup, yol yemyeşil bir manzara eşliğinde devam ediyor...Koy bakir bir koy ve tesis bulunmuyor , onun için yanınıza yiyecek ve içeceklerinizi almayı unutmayın..Şile ayrımında marketler bulunuyor oradan da temin edebilirsiniz..Orada sadece denize girmedik çevreyi de keşfetme ve fotoğralama imkanı bulduk...

Önce kendimize güneşlenip, dinleneceğimiz yer bulup, sonra Sardala'yı keşfe çıktık..Koy etrafında dolanarak arka taraftaki cennet koyuna ulaştık..Kaya içinden denize giriyorsunuz muhteşem bir atmosfer..




Cennet Koyunda kısa bir yüzme molasından sonra, yolumuza devam ederek tırmandık ve "korsan kayalıkları" diye isimlendirdiğimiz yere geldik..

Kayalıkların sonundaki " Korsan Mağarasını" keşfimiz ayrı bir keyifti. Karadeniz'in eşsiz güzelliği ve doğanın sesi insanın ruhunu dinlendiriyor..

 Kayalıkların üst yolundan arka tarafına doğru yürüyüşe devam ederek
 çok güzel bir küçük koya ulaştık..İnanılmaz bir manzara ve inanılmaz berrak bir deniz....


 Biraz deniz keyfi biraz yürüyüş keyfi iki saatlik keşfimizi tamamlayarak tekrar plaja döndük..Plaj için mutlaka şemsiye alın, eğer almazsanız benim gibi yanıp kızarırsınız..Biraz kitap keyfi, biraz yüzme keyfi yaparak günü sonlandırdık..

Şehrin kalabalıklığından uzaklaşıp, bir günlük de olsa huzur bulacağınız bir yer.. Ben keyif aldım, giderken çay ya da kahve termosunuzu almayı nutmayın..Gün batımını izlemek de güzelmiş ama biz saat beş gibi ayrıldı..Sizler çadır kurarak gün batımı izleme keyfini de yakalarsınız..Yanınıza fotoğraf makinanızı alın derim..Çevreyi yürüyün ve keşfedin ve keyifli bir zaman geçirin...
  
GEZEREK ÖZGÜRLEŞMENİZ DİLEĞİYLE......
KEYİFLİ GEZİLER DİLİYORUM.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder