9 Eylül 2017 Cumartesi

SALDA GÖLÜ

TÜRKİYE'NİN MALDİVLERİ SALDA GÖLÜ
Salda Gölü; Fethiyede'ki Dont yaylasına( Annem'in yaylası) 1,5-2 saat uzaklıkta olup, her yıl gitmek isteği duyduğum ama bir türlü gidemediğim bir gölümüz..Ve nihayet 2017 yazında gidip görme ve keyfini yaşama şansını yakaladım..Önce biraz Salda Gölü hakkında bilgi vermek istiyorum..Burdur'un Yeşilova ilçesinde, ilçe merkezine 4 km. uzaklıkta, ormanla kaplı tepeler, kayalık araziler ve küçük alüvyal ovalarla çevrili hafif tuzlu karstik bir göldür. Göller bölgesi içindedir.184 metreye varan derinliği ile ülkemizin en derin ikinci gölü olma özelliğine de sahiptir.Beyaz kumu,turkuaz rengi,temiz suyu ile görülmeye değer ve son yıllarda da turistlerin yeni gözde yerlerinden biridir..
Gölde magnezyum yüklü beyaz kayaların benzeri Mars’ta da var. Bu özelliğe sahip Dünya’da iki yerden biridir.,

Gölün içeriğinde bulunan mağnezyum, soda ve kil sayesinde cilde iyi geliyor ve sivilcelere de iyi geliyor..Çevresinde kamp alanları kurulup, kuş gözlemi yapılabiliyor ..Ayrıca bisiklet turları da düzenleniyor..
Gezimize Fethiye Antalya yolu üstündeki DONT YAYLASI'ndan başladık, Çavdır,Söğüt,Tefenni, Karamanlı yolunu takip ederek , Karamanlıdan Yeşilova -Salda Gölü tabelasını takip ettik..ve 1,5-2 saatlik yolculuktan sonra Yeşilovâ'ya ulaştık..
Yeşilova;Burdur'un en eski yerleşim yerlerinden biridir.İlçeye varınca sanki 10-20 yıl öncesinde yaşayan bir yer izlenimi verdi ve pazar kuruluydu, biraz pazarı dolaşarak çevreyi keşfetmeye çalıştık..

Yeşilova'nın yumurtalı kıymalı tostu meşhurmuş ve en iyi yapan yerlerden biri Gül Tost olduğunu öğrenerek, tostlarımızı yaptırıp, paketlettik ve Salda Gölü kıyısında yemek için yola koyulduk..Gölün uzaktan da insanı büyüleyen bir havası var..
kıymalı yumurtalı tost

Halk Plajı ya da Orman Bakanlığı Tabiat Parkını tercih edebilirsiniz..Biz Orman Bakanlığının kampını tercih ettik..Tesis de  duş ve tuvaletler ve çam ağaçları altında piknik masaları mevcut.Çevre halkı burada piknik yaparak, mangal  keyfi yapıyorlar..

Göl Maldivlere gelmiş hissi uyandırdı ve göl keyfini yaşamak için kendimizi gölün serin sularına attık..Evet göl oldukça serin diyebilirim, çok derin deği, zaten derinliğe gitmek tehlikeli olabileceği için biz kıyıda yüzmeyi tercih ettik..

Mavide kaybolmak bu olsa gerek..Güneşlendik, gölün etrafında yürüdük, serin sularda yüzdük ve çok keyifli birgün geçirdik.......
Duşlarımızı alarak, Yeşilova'ya "Burdur Şiş" yemek için yola koyulduk.....Daha önce hiç Burdur Şiş yememiştim ama tek kelimeyle nefis..Kesinlikle tavsiye ederim..Esnaf Lokantası Fatih Şiş'te yedik ve oldukça lezzetliydi..
 Yemekten sonra harika doğa eşliğinde dönüş yolu başladı..Memlekette doğası da harika..Çevreyi keşfetmek lazım..