5 Eylül 2017 Salı

YEŞİLİN TADI AĞVA
Evet yanı başımızdaki güzelliği görmek için biraz geç kalmış olsam da mayıs ayında iki arkadaşımla hafta sonumuzu geçirmek için düştük yollara..Tabi ki bir günün yetmeyeceğini düşünerek, Göksu Nehri kıyısında bulunan bir otelden yer ayırttık. Ağva Nehri otelleri ve turistik tesisler de genellikle Göksu Nehri çevresinde yoğunlaşıyor. Sabah Kozyatağı'nda buluşarak, kendi aracımızla otobandan Şile yoluna doğru yol aldık..Önce Şile'yi geçerek Ağva tabelasını takip ettik..Yol muhteşem, yeşilin içinde kayboluyorsunuz..Özellikle otobandan çıkıp Ağva yoluna doğru sapınca iki araç için yol dar olsa da yeşilin her rengi sizi büyülüyor...Ağva için en ideal dönemin bana göre Mayıs ve Eylül olduğunu düşünüyorum...1,5-2 saatte İstanbul'dan Ağva'ya ulaşabilirsiniz.

Ağva'ya gelmeden yol üstünde mola verdik...Sıcacık gözlemelerimizi yeyip, kendi kahvemizi kendimiz yaptık..Semaverdeki çay yeni demlenmişti ve ev sahibi teyzemiz güne güzel bir kahvaltıyla başlamamızı sağladı...Sizlerde mutlaka yol üstünde bulunan küçük işletmeleri tercih edebilirsiniz..

Önce otele yerleştik, otelden çok bahsetmeyeceğim..En güzel yanı Göksu Nehri kıyısında olması..Odalarını ve ahşap olmasından kaynaklı, otelde kalanlar yürüdükçe ses bizi çok rahatsız etti ama biz buna takılmadık ve zamanın keyfini çıkarmaya çalıştık..Biraz otelin nehir kıyısında oturarak güneşin tadını çıkarıp, nehrin güzelliğini seyrettik..Yanı başımdaki bu güzelliğe neden bu kadar geç gördüm duygusunu yaşadım.

Dinlendikten sonra keşif zamanıydı ve hazırlanıp yola koyulduk..Önce Göksu Nehri'n de tekne turu yapmaya karar verdik..Teknelerin kalktığı yere geldik .Tekne turu yarım saatinizi alıyor ..Biz 3 kişi kiraladık ve 80TL ödedik..Her tekne toplam fiyatı bu kadar..Kaç kişi bindiğinizin bir önemi yok..Göksu Deresi büyüleyici bitki örtüsü ve yemyeşil sazlıklarıyla eko turizm için harika bir yer..Nehirin her iki yakasında konaklama tesisleri ve restorantlar bulunmakta...

Agva Göksu Deresi doğal ve temiz bir atmosfere sahip,  kuşlar, kurbağalar, kamlumbağalar ve balıklarla çevrili muhteşem bir atmosfere sahip..Bu atmosfer gerçekten sizi dinlendirmeye yetiyor. Kano ve deniz bisikletiyle de nehir içinde gezinti yapabiliyorsunuz.

Keyifli bir geziden sonra , Ağva'nın sokaklarını keşfederek sahiline doğru yürüdük..Bahçelerdeki güller ve sokaklardaki çiçekler iyi ki İstanbul'un betonlarını bize unutturdu..Rengarenk çiçekler gözümüzü şenlendirdi.

Ağva sahili Mayıs olduğu için boştu eminim yazın sahil dolup taşıyordur..Ağva Plajı;Sahilde kumlarda oturarak sessizliği ve doğayı hissettik..Ve bomboş sahilde biraz yürüyüp, keyfini çıkardık..Dalgalı bir Karadeniz, yaz aylarında çevre yerlerden serinlemek için tercih ediliyor..

Sahilde keyifli zaman geçirdikten sonra dinlenmek ve akşam yemeği için otelimize geri döndük..Göksu Nehri'nin gündüzü kadar gecesi de güzel.. Sabah güzel bir kahvaltıdan sonra Ağva'nın merkezini ve Yeşilçay'ı keşfetmek için eşyalarımızla birlikte otelden ayrıldık. Ağva da Göksu Nehri en çok bilineni olsa da Yeşilçay Nehri Göksu'ya göre daha büyük ve Karadeniz' e döküldüğü yerde Ağva Limanı ve tekneleri barındırmaktadır. Ağva'nın batı kenarında Göksu, Doğu kenarında da Yeşilçay bulunmaktadır. Yeşilçay:  Ağva'nın doğusunda kalan Yeşilçay  adını suya yansıyan yeşil renkten almaktadır. Göksu Nehri'ne göre daha uzun bir çay..Yeşilçay üzerin de de tekne turu yapabilir, deniz bisiklti kiralıyarak da doğanın tadını çıkartabilirsiniz.Biz Yeşilçay kenarında yürümeyi tercih ettik...

Yürüme yolumuzda balık tutanlar, tekneler, restorantlar ve evlerin önünde rengarenk güllere rastladık..Temiz havayı sonuna kadar ciğerlerimize doldurarak, güllerin rengiylede gözlerimizi şenlendirdik..

Yol boyu resimlerdeki manzaralar eşliğinde yürüyerek yürüyüşümüzü tamamlayıp, kahvemizi yudumlamak için merkeze döndük ve Yeşilçay kenarında bir kafede türk kahvelerimizi yudumladık.. Kahve keyfinden sonra Ağva Feneri için deniz kıyısına yürüdük..Ağva’nın sembollerinden biri olan fener, Yeşilçay’ın denize döküldüğü noktada, plajın hemen yanında yer alıyor.

Ağva da arkadaşlarımla keyifli iki gün geçirdim.Mutlaka nehir kıyısında bulunan bir otelde kalınız,  nehirde tekne turu ya da deniz bisikleti turu yapınız..Ne yenir tabi ki balık yenir..Sabah nehir kıyısında güzel bir kahvaltı yapınız..Yeşilçay'ın kenarında yürüyüş yapınız...

Gezerek özgürleşmeniz dileğiyle, keyifli geziler...................